Dag in dag uit ben je druk aan het werk. De papieren stapelen zich op, net zoals de koffiekopjes en andere rotzooi. Het is logisch dat als je druk bent, andere dingen (zoals het opruimen van je bureau) onbelangrijk lijken. Maar geef eens eerlijk toe, zo kan het toch ook niet langer? Een geordend bureau zorgt voor rust. Misschien dat het toch maar eens tijd wordt om te beginnen? Schoonmaakbedrijf Rotterdam geeft je tips om aan het opruimen te beginnen, zodat zij achteraf alles goed schoon kunnen maken.
Schoonmaakbedrijf Rotterdam – Tips om je bureau op te ruimen
Het begint bij het verzamelen van alle spullen. Zorg dat je een vuilnisbak, opbergdozen en bureaumappen bij de hand hebt. Begin met sorteren. Maak drie stapeltjes: een met belangrijke papieren, een met papieren waarvan je niet goed weet wat je ermee moet en een stapel met papieren die sowieso weg kunnen.
De stapel met papieren die sowieso weg kunnen: gooi ze direct weg! Uiteraard wel in de papierbak natuurlijk. Sorteer alle belangrijke papieren op alfabet of klant en berg ze op in de bureaumappen. Berg alle papieren waarvan je nog niet zeker weet of ze belangrijk zijn, in een aparte map op. Heb je deze papieren over een half jaar nog niet gebruikt? Gooi ze dan alsnog weg.
Hang alle certificaten op, en berg beeldjes en dergelijke op in een kast of lade. Op deze manier heb je ze toch bij je, maar staan ze niet meer rommelig op je bureau. Jij weet het best waar je belangrijke papieren kunt bewaren, zo kan een van de schoonmaaksters het niet door de war brengen. Wél kan een schoonmaker ervoor zorgen dat jouw bureau weer lekker fris is. Alle koffievlekken ervan af en geen vingervegen op je beeldscherm meer. Een schone werkruimte draagt bij aan de concentratie. Schoonmaakbedrijf Rotterdam helpt je hier graag bij.